vineri, 21 august 2009

23.06.2009 Sangüesa - Monreal. Ziua a 6-a.
































Din Sangüesa am ieşit în aceiaşi componenţă. După cca 11 km., am ales  traseul ce terce prin Rezervaţia Naturală din Lumbier. Un  defileu  lutos cu o lungime de 1300 m. şi o înălţime de 150 m. Trecerea are două tunele, unul dintre care este lung de vre-o sută metri obscur-obscur, fără lanternă nu te discurci. Prin mijlocul masivului muntos, curge râul Irati, apele căruia, au contribuit şi contribuie în continuare la formarea şi modificarea Rezervaţiei . Este un loc foarte frumos, unic în Spania, luat sub ocrotirea statului din a. 1987.  Mi-a plăcut foarte mult, deşi uneori îmi teceau purici pe piele. Pe coasta muntelui îşi au cuibul Condorii maro deschis. Sunt  într-un număr impresionant. Strigătele emise în zborul lor falnic, vuietul râului şi înălţimea muntelui te fac să te simţ prizonierul naturii. De fapt aceştea suntem, copiii naturii, nu stăpânii ei, cum ne place uneori să ne consideram.  
Urmând direcţia săgeţii am ajuns în localitatea Lumbier, arce se deschide în faţa ochilor, imediat după trecătoare. Un sătuc mic, curat... Aici e Ţara bascilor. Oamenii m-i s-au părut mai distanţi, dar sobri şi aranjaţi, judecând după aspectul curţilor şi al locurilor publice. Localitatea este centru omagierii  Sfântului Francisco Javier. Fost misionar evanghelist în sec. XVI a devenit patronul spiritual al provinciei Navarra.   Sărbătoarea,  
numită Jovierada, adună în fiecare an, mii de oameni din diferite colţuri ale Spaniei. 
Restul traseului a trecut prin localităţi mici, cochete şi frumoase. Drumul deschis, mult soare, dar comod şi încântător. Nici nu obsevi cum parcurgi kilometrii lungi: te întreţii cu un pelerin, admiri un peisaj, faci foto, când rămâi de  una singură, cânţi, rosteşti poezii sau te pui pe gânduri… Libertatea de a allege îţi aparţine! 
Ultimul popas a fost Monreal. O localitate mică, curată, liniştită, are o biserică mare şi frumoasă.  Căminul este mic, comod, pelerini puţini, un loc perfect pentru odihnă după 30 km. parcurşi. A fost o zi frumoasă în care m-am simţit comod. Probleme cu sănătatea, slavă Domnului, nu am şi asta mă bucură şi mai mult! Doamne ajută şi mai Departe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulţumesc pentru vizită şi mai poftim!