miercuri, 26 august 2009

25.06.2009. Puente la Reina - Estella. Ziua a 8-a.


Am ieşit din Puente la Reina păşind peste podul medieval din sec. 12.   Drumului,  ne-a purtat paşii prin văi şi lunci, pe un drum roman, pe un pod medieval peste un  râu cu apă sărată.  Localităţi  aşezate pe coline, ce  şi-au păstrat aerul importanţei de altă dată  şi aşa uşor, după 22 km. am ajuns în Estella/Lizarra.

Estella , în prezent,  un oraş cu cca 15 mii locuitori, a apărut şi s-a dezvoltat în jurul cetăţii Lizarra pe la  începutul cu sec. 11. Meşteşugarii evrei şi francezi s-au aşezat încet-încet în jurul ei. Graţie evoluţiei comerţului şi al amplasării geografice avantajoase pe traseul Drumului lui Santiago a cunoscut o dezvoltare vertiginoasă. Încă în secolul 12 -13 au fost construite un număr impunător de localuri sfinte, pe care le admirăm şi azi, cu mare respect pentru frumuseţea şi dimensiunile enorme. Am văzut un oraş foarte frumos, cu aer misterios, care îmbină diverse stiluri arhitecturale în faimoasele edificii ce-i împodobesc străzile.  

Pelerinajul meu a coincis cu o zi de joi, zi de piaţă agricolă în oraş. Tarabele cu produse erau găzduite de una dintre Pieţele oraşului. Se comercializa de toate, dar produsele uşor alterabile erau păstrate la frigider, vânzătorii echipaţi după toate cerinţele igienei sanitare. Mare forfotă, animaţie. Orăşenii fac aprovizionarea cu produse agricole pentru o săptămână, două. Am apucat Piaţa agricolă fiindcă am ajuns mai devreme, pe la ora 11, iar pe la ora 16, când am ieşit a doua oară în oraş,   nu era nici cel mai mic semn, că în această Piaţă a fost târg. Totul era spălat, iar în loc de tarabe cu produse agricole erau scaune de odihnă sau terase pentru cei dornici de a admira frumuseţea Pieţei. Iar de admirat în Estella este  ce! (Vezi imaginile foto).





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulţumesc pentru vizită şi mai poftim!